Кризата научи хотелиерите да управляват разходите си правилно и да поддържат един коректен продукт за цената, която се предлага.
В момента става въпрос за оцеляване. Това каза Стефан Шарлопов, собственик на едноименната верига хотели и председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, предаде "Фокус".
В резултат на кризата цените за клиентите на хотелиерския бранш са спаднали с около 30% в сравнение с миналата година за същия период. На въпрос как от бранша се справят с кризата и съкращават ли разходите, Шарлопов отговори: "Туризмът е бизнес, в който има фиксирани разходи – това са заплатите, телефони, консумативи за електричество и вода, самият продукт. Имаш или нямаш хора – тези разходи ги правиш. Налагат се съкращения на хора, обединяване на функции."
Според него посещенията на българските хотели са от традиционните чуждестранни туристи – от Румъния и Русия, при които обаче спадът е също от около 50%. Българските туристи на свой ред също стават все по-малко.
По думите му, за да се запазят максимално приходите в хотелиерския бизнес, е необходимо подържане на продукта в перфектна кондиция, въпреки съкратените работници и внимателното управление на разходите.
"Най-важното в момента е да се поддържа продуктът, който сме създали. Хората ще търсят продукт на по-ниска цена".
Бизнесменът заяви, че рекламата играе поддържащата роля по отношение развитието на хотелиерския бизнес, но тя не може да реши проблемите на нито един хотелиер.
Няма коментари:
Публикуване на коментар