Да върнем българите на родния плаж...


Донка Соколова
председател на Българската асоциация на туристическите агенции

От Българската асоциация на туристическите агенции първи предложихме българи да ползват данъчни облекчения, ако изберат да почиват в страната. Дадохме идеята на предходното правителство като една от възможните антикризисни мерки. На срещата със заместник-министъра по туризма Иво Маринов в четвъртък решихме браншът да се събере и да обсъди в детайли и други подобни мерки. Данъчните облекчения трябва да са част от финансовата политика. По този начин ще се стимулират българите да остават в нашата страна. В сравнение с миналата година фирмите, които членуват в БАТА, отбелязват ръст от над 60% на българите, предпочели да останат за ваканцията си в страната ни. При това те не почиват само на Българското Черноморие. Забелязваме положителната тенденция, че все повече българи предпочитат да обикалят страната, да се запознават с културно-историческото наследство и паметниците ни. Това е много радостно и ние трябва да направим всичко възможно тази тенденция да се задържи. По този начин ще се извади наяве и сивата икономика. Защото ще накара хората да си поискат накрая и "сметката" за ваканцията, тъй като срещу нея ще получат бонуса в налозите.
Нашата асоциация винаги се е стремяла да повдигне потребителската култура на българските туристи. Клиентът трябва задължително да иска договор, в който изрично е записано какво точно му се предлага. Такива контракти са задължени да представят и агентските фирми, които предоставят туроператор. Изискването на фактура и документ ще тушира и нелоялната конкуренция. Защото след като една фирма не плаща данъци, застраховка професионална отговорност и няма регистрация, естествено, че офертата му ще е по-ниска. А ниската цена, разбира се, привлича повече клиенти. Но без гаранция за качеството. Затова има и клиенти, които понякога остават разочаровани. Тепърва ще се направи маркетинг
колко поредни нощувки е най-удачният вариант да се избере за да се ползват данъчни облекчения. Не е задължително и туристите да почиват през този период на едно място. Не бих завързала някой от клиентите ми по този начин - 6 нощувки на едно и също място. Туристът може да иска да види 5 или 6 града. Може да отиде до Белоградчишките скали, след което да продължи към Златните пясъци. После да се върне на Мадарския конник и да продължи за Велико Търново например. Въпросът е, че във фактурата трябва да бъде упоменато, че клиентът ще почива 6 поредни дни в страната. За да се докаже после със съответните документи
За да има свобода на клиента и той да може да си избере къде иска да почива - на планина, на море или да обикаля. Клиентът може да си вземе и сам от всички хотели по време на туристическата си обиколка. Но за него ще е по-неизгодно, защото цените на рецепция винаги са значително по-скъпи, отколкото закупуването на нощувката през туроператор. Върху нея се плаща 20% ДДС, докато за почивка през туроператор - 7%. А и в договора е описано качеството на услугите, които той трябва да намери. И в случай че не е удовлетворен, може да търси компенсация. Закупуването на рецепция не дава и гаранции за качеството. По майските празници например имаше доста случаи на рекламации. Хора, които се обадили в хотел в Хасково примерно и си резирвирали там стая, на място установяват, че рекламата не отговаря на истината. Може би данъчните облекчения не са най-важният аргумент за излизане от кризата или увеличаване броя на родните туристи в страната. Но тя е част от всички мерки, които трябва да се вземат като държавна политика. Защото дори рекламните клипове по телевизиите изиграха роля българите да почиват у нас.

Записа Наталия Малчева 

paper.standartnews.com

Няма коментари:


Hotels,Holidays,Tickets...