Българи напълниха скъпите хотели по морето..


Български туристи ежедневно резервират едни от най-скъпите хотели по нашето Черноморие с цени между 300 и 500 лв. на вечер на човек. Това научи "Монитор" от туроператори, които обясняват, че нашенците не се отказват от почивката си край морето и попълват както квартирите за 10 лв. на легло, тризвездните хотели, така и онези, които предлагат по европейски изискани условия, храна и обслужване.

Българските туристи през м. май, които са предпочели да останат в България спрямо същия период на миналата година, са се увеличили с 68%. Това каза за "Монитор" Любомир П., президент на "А....". Това е положителната страна на кризата и в немалка степен резултат от рекламната кампания на Държавната агенция по туризъм (ДАТ), насочена към българите, които да остават у нас, каза П. и допълни, че в същото време спадът в броя на пристигащите туристи е осезателен, а онези, които избират да почиват у нас, предпочитат да го правят повече за уикенд туризъм. Тогава хората пътуват до местата, които са им сравнително близо, обясни той.

Като изключително динамично и почти непредвидимо определиха туроператори поведението на туристите, които са наясно, че цените се свалят и изчакват до последния възможен момент да изберат своето място за почивка.

Летните почивки ще поевтинеят и догодина, предвиди изпълнителният директор на „Албена" Красимир С.. От курорта обаче ще опитат да запазят качеството, макар според данните от това лято е вероятно сезонът през 2010-а да бъде по-лош, прогнозира Ст.. 

Станислав Новаков, зам.-председател на ДАТ, коментира, че е абсурдно да се поставят под един знаменател дългосрочност, цена и качество. Това е големият проблем, поясни Новаков - с минимум качество се търси максимална възвръщаемост. Това е голяма заблуда и ахилесовата пета на нашия туризъм. Ако ще се запазва сегашното качество, то ще продължава да бъде далеч от желаното. Говорим за масовите условия. Хотелиерите у нас отлично знаят, допълни той, че веднъж свалени, на цените трябват години нечовешки труд, за да бъдат върнати на същото ниво. Резервите трябва да се търсят в себестойността на продукта.

Любомир П. обаче напомни, че всички европейски дестинации масово намаляват цените - турци, португалци, испанци, хървати. В Гърция за изминалия месец е отбелязан спад от 9% в туристическия бранш и те не само намаляват офертите, но и засилват рекламата си, допълни П.. Той каза, че анулираният брой седалки от всички туроператори е много голям, така че всеки хотелиер търси изход от кризата именно чрез атрактивни цени. В същото време хората масово съкращават престоя си с цел пестене.

Реални са опасенията за по-тежък сезон през 2010 г., допълни шефът на "А....".

Новаков поясни, че не можем да продължим да разчитаме на руския пазар, чието основно изискване е високо качество на услугата, независимо дали се отнася за пещерен, морски или селски туризъм. Онези от тях, които идват у нас, не са платежоспособните и затова увеличението им като количество на практика не води до осезателно повишаване на приходите.
monitor.bg

Няма коментари:

Авто Травел


Hotels,Holidays,Tickets...

.