Туристически неволи..


През първите четири месеца на годината международната туристическа активност се е свила с 8% спрямо същия период на предходната година, показват публикувани на 2 юли данни на Световната туристическа организация към ООН.

За периода януари-април 2009 година са отчетени 247 млн. туристически пътувания спрямо 269 млн. през първите четири месеца на миналата година.

С една десета се е свил притокът на туристи към Европа, туристическият поток към Америка спада с 5%, а към Азия с 8%, сочат данните на организацията.

Световната финансова и икономическа криза докара тежко глаболие на туристическия бранш и изпари персепктивите за успешна 2009 година, заключват от Световната туристическа организация. Ако прибавим и бариерите, които постави пред бранша и свинският грип, картината става още по-мрачна, а състояните на туризма още по-трудно за прогнозиране.

Отливът на туристи не отминава както родните курорти, така и световните топ дестинации. Тази ситуация роди война за клиенти. Докато по света туроператори и хотелииери се надпреварват в измислянето и обявяването на аткрактивни оферти и промоции, за да спасят бранша, родният туристически бизнес отказва да свали цените, а Държавната агенци по туризъм (ДАТ) ни успокоява, че лошите прогнози за отлив на туристи не се сбъдват.

По света

Заетостта в хотелите на Стария континент драматично пада, заключиха участниците на европейската конференция по туризъм, която се състоя през първата седмица на юни в Прага.

През първите три месеца на годната резервациите в повечето европейски столици отчитат двуцифрени спадове. Срив в резервациите отчита дори най-посещаваният град в света - Париж (5%).

Според последните прогнози, европейският туристически бранш, който генерира печалби в размер на над 163 милиарда евро годишно, ще отчете спад на печалбата в размер на 3,5% до края на годината.

Притиснати от свитите доходи туристите предпочитат по-кратки дестинации и затягат бюджета си за почивка, като избират по-евтините възможности за настаняване и храна.

Докато България абдикира, туристическият бизнес по света реагира.

В отчаяния си опит да привлекат повече посетители туроператорите стартираха различни промоции, свалиха драстично цените и направиха пакети със специални отстъпки.

На най-атрактивни оферти за почивка се радват британците.

Британската туроператорска компания "Томас Кук" (Thomas Cook) предлага почивки в хотели в Турция на цени, започващи от 1 лира стерлинг (2,5 турски лири) на ден.

Офертите са за месеците септември и октомври в хотели в района на Анталия, Даламан и Бордум. Цената е 10,50 лири стерлинги (26 турски лири) за двама души за една седмица с включена закуска.

Фирмата е прибегнала до този вариант, за да намали загубите си в условията на криза и да запълни местата в самолетите до турските курорти.

Интернет сайтът HostelBookers предлага на британците нощувки за символичната сума от пет евроцента в пет големи европейски хотела. Офертата е валидна за периода 6 - 10 юли 2009 г., като предварителната резервация трябва да бъде направена от 1 до 5 юни. Промоцията е част от инициативите за стимулиране на британците да пътуват въпреки кризата.

Наскоро друг европейски град – Берлин, предложи широк кръг от възможности за почивка в опит да привлече повече туристи в условията на криза. Това лято гостите на германската столица имат богат избор как да разпределят средствата, които са заделили за ваканцията си.

Кампанията, наречена "Калкулаторът Берлин", обединява множество двудневни програми за почивните дни, подходящи за всеки джоб.

Туристите могат да избират между двудневна програма, включваща закуска с шампанско за 377 долара и друга, предлагаща няколко чаши безплатно вино. Друга алтернатива предлага избор между наем на лимузина за 637 долара или уроци по салса за... 0 долара.

Дори Македония предприе активни действия за реклама на туризма си, като постави билбордове в редица европейски страни (България, Албания, Словения и Сърбия). Проектът, озаглавен "Македония – там където слънцето вечно свети" има за цел да привлече туристи да посетят страната това лято.

У нас

Няма сериозно основание за притеснение за провал на сезона, смята председателят на Държавна Агенция по туризъм Анелия Крушкова.

Кризата се усеща най-вече в намаления персонал на почивните бази и по-ниските заплати, които получават служителите, успокояват от бранша.

От Института за анализи и оценки в туризма обаче очакват 5-процентен отлив на чужденци през лятото, което ще рефлектира и върху приходите: вместо очакваните 2,4 милиарда евро, ще бъдат генерирани 1,9 милиарда евро.

На фона на тази картина правната кантора Irwin Mitchell, която се занимава с правни действия срещу туристически агенции, обяви България за третата най-лоша туристическа дестинациа в света.

Креативност не ни липсва - въпросът е до колко е ефективна.

Талони за отстъпка от 10% в хотелите в Албена и Приморско за целия летен сезон започна да предлага на клиентите си Български пощи АД от началото на юни. След закупуване на такъв талон гражданите ще могат да използват отстъпката във всички хотели в Албена и Приморско. Талоните са на стойност 10 лв. и могат да бъдат закупени от всички пощенски станции. Интересна идея, но на фона на общото безхаберие бледнее, още повече, че е наивно да се очаква, че туристите ще се втурнат да си купуват отстъпки от 10% за конкретни курорти, при условие, че атрактивните офертите за почивка в Гърция и Турция, например, се роят с всеки изминал ден.

Повод за оптимизъм са правителствените решения, взети с цел облекчаване на всички процедури по издаването на визи, които вече дават резултат. Така например, до тази година един от големите проблеми за руския пазар бяха визовите трудности, които предизвикаха поредица от конфликти между руски туроператори и нашето външно министерство. От началото на годината са издадени приблизително 26% повече визи за руски туристи у нас спрямо предходния период на миналата година, коментира неотдавна пред "Монитор" консулът ни в Москва Николай Панайотов.

Все пак не бива да забравяме, че кризата е шанс за заличаване на спекулативния период в българския туризъм. Последният обаче все още упорито отказва да си ходи.
actualno.com

Няма коментари:

Авто Травел


Hotels,Holidays,Tickets...

.