Претоварени с хора лодки правят опасни круизи по Черноморското крайбрежие и всеки път рискуват живота на туристите, дошли на лятна почивка.
Всяка лодка за разходка из Варненския залив излиза в морето с повече хора на борда, отколкото може да превозва според разрешителното си. В името на печалбите собствениците на лодки за разходка се опитват да извлекат печалба, като качват повече туристи, отколкото е разрешено. Така капитаните поемат лична отговорност за живота на туристите, защото по закон те отговарят за тях, след като в излязат в морето. Всеки може да откаже да качи повече хора, но не го прави. От страх да не изгубят работата си, професионалистите мълчат пред волята на собственика на плавателния съд. Това заяви за "Монитор" човек от морските среди, който не пожела да бъде цитиран.
По крайбрежието плават десетки туристически корабчета, някои разиграват в морето пиратски етюди с туристите, други пресъздават исторически моменти, като откриването на нов континент, но всички те качват на борда си повече от пределно допустимия брой хора.
Всички плавателни съдове от крайбрежното плаване преминават всяка година основен преглед. Това обясни за "Монитор" изпълняващият длъжността шеф на Морската администрация във Варна кап. Александър Първанов. По време на техническите прегледи на лодките за разходки инспектори на изпълнителната агенция проверяват всички системи на корабчето, което ще превозва туристи и ще плава по крайбрежието, увери кап. Първанов. Няма средно положение на заключенията - малкият плавателен съд излиза от проверката с печат "годен" или "негоден" за плаване.
В България обаче, увери шефът на Морска администрация, няма плавателен съд за туристически плавания, който да има толкова години плавателен стаж, като добилия печална слава кораб "Илинден", с който загинаха 15 българи. Контролът по претоварването на туристическите кораби се извършва от капитана на кораба, от контролните органи, които правят внезапни проверки, и от корабособственика също. Капитанът има право да откаже да отплава, ако корабът му е претоварен с пътници, категоричен бе Първанов.
Положителното в крайбрежното плаване в България са инструктажите на туристите. Преди качване на борда екипажът дава конкретни насоки как да се държат пътниците при излизане на делфини, как, ако ги изплиска вълна. На специален контрол подлежат спасителните средства, които обаче са предвидени за законния брой пътници, твърди нашият източник.
Интересът към този бизнес набира скорост във Варна. Ако допреди няколко години работеха няколко корабчета, сега техният брой расте всяка година. Цената на двучасово плаване из залива е според предлаганите екстри, но не по-малко от 25 лева на човек.
Всяка лодка за разходка из Варненския залив излиза в морето с повече хора на борда, отколкото може да превозва според разрешителното си. В името на печалбите собствениците на лодки за разходка се опитват да извлекат печалба, като качват повече туристи, отколкото е разрешено. Така капитаните поемат лична отговорност за живота на туристите, защото по закон те отговарят за тях, след като в излязат в морето. Всеки може да откаже да качи повече хора, но не го прави. От страх да не изгубят работата си, професионалистите мълчат пред волята на собственика на плавателния съд. Това заяви за "Монитор" човек от морските среди, който не пожела да бъде цитиран.
По крайбрежието плават десетки туристически корабчета, някои разиграват в морето пиратски етюди с туристите, други пресъздават исторически моменти, като откриването на нов континент, но всички те качват на борда си повече от пределно допустимия брой хора.
Всички плавателни съдове от крайбрежното плаване преминават всяка година основен преглед. Това обясни за "Монитор" изпълняващият длъжността шеф на Морската администрация във Варна кап. Александър Първанов. По време на техническите прегледи на лодките за разходки инспектори на изпълнителната агенция проверяват всички системи на корабчето, което ще превозва туристи и ще плава по крайбрежието, увери кап. Първанов. Няма средно положение на заключенията - малкият плавателен съд излиза от проверката с печат "годен" или "негоден" за плаване.
В България обаче, увери шефът на Морска администрация, няма плавателен съд за туристически плавания, който да има толкова години плавателен стаж, като добилия печална слава кораб "Илинден", с който загинаха 15 българи. Контролът по претоварването на туристическите кораби се извършва от капитана на кораба, от контролните органи, които правят внезапни проверки, и от корабособственика също. Капитанът има право да откаже да отплава, ако корабът му е претоварен с пътници, категоричен бе Първанов.
Положителното в крайбрежното плаване в България са инструктажите на туристите. Преди качване на борда екипажът дава конкретни насоки как да се държат пътниците при излизане на делфини, как, ако ги изплиска вълна. На специален контрол подлежат спасителните средства, които обаче са предвидени за законния брой пътници, твърди нашият източник.
Интересът към този бизнес набира скорост във Варна. Ако допреди няколко години работеха няколко корабчета, сега техният брой расте всяка година. Цената на двучасово плаване из залива е според предлаганите екстри, но не по-малко от 25 лева на човек.
monitor.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар