ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА
Много често чужди туристи стигат с автобус до входа на крепостта Царевец, поглеждат и отиват на ресторант да похапнат.
Делът на чуждите туристи, които посещават културно-исторически обекти у нас, трябва да нарасне от 15% на 25%. Това каза зам.-министърът на икономиката Иво Маринов по повод официалното представяне на плана за развитие на културния туризъм, след като бе приет от кабинета. Стратегията е била изготвяна в продължение на три години и за нея експертна и финансова помощ в размер на 1,4 млн. евро е предоставило италианското правителство. Затова посланикът на Италия у нас Стефано Бенацо заяви, че оттук насетне зависи от всеки кмет на малко или по-голямо населено място, на всеки работещ в сферата на туризма да се възползва от тази стратегия като помагало и чрез нея да разчете къде са европейските средства за превръщането на историческите обекти в работещи туристически атракции.
Над 40 000 са паметниците на културата у нас, поясни Тодор Чобанов, зам.-министър на културата, и е наивно да се мисли, че всички могат да бъдат еднакво атрактивни и успешно разработени. Затова в плана са представени 300 археологически обекта, които носят пазарен потенциал. Чрез него трябва да се свържат ресурсите на една област и подчинени на единни правила за развитие, да се превърнат в маркетингов инструмент за усилване на туристическата активност. Според анализ в документа пътната ни инфраструктура, отстоянието на летищата и състоянието на другите транспортни съоръжения се оценяват като неподходящи и неудобни за туристите. По стратегията е работил екип от 40 специалисти от България и Италия, допълни Чобанов.
Всяка от обособените области е наречена локус. Обособени са 13 локуси, наречени Велика София, Долината на царете, Възрожденския град, По бреговете на Дунава, Каменно сърце, Старите столици, По бреговете на Черно море, Странджа планина, Мечът и кръстът, Пловдив и римската империя, Портата на Родопите, Големите планини и Вкаменената гора.
Обобщените наименования позволяват разработването на отделните продукти не само на географски принцип, но по исторически, археологически и други критерии. Много от забележителностите са традиционно посещавани, но само от български туристи, отбеляза Иво Маринов.
Условно наречените "културни туристи" носят средно между 5 и 7 пъти повече приходи от обикновените гости по курортите, добави Тодор Чобанов.
Няма коментари:
Публикуване на коментар