Летовниците са най-недоволни от лошото отношение на персонала
Лоши санитарно-хигиенни условия в хотелите, несменени чаршафи в стаите и липса на топла вода са сред най-честите оплаквания на туристи, почиващи по българските курорти, заявиха за „Новинар” от Комисията за защита на потребителите. Основно жалбите са срещу хотелиери от Северното Черноморие и се подават както от българи, така и от чужденци. Ведомството е отворило осем приемни – във Варна, Бургас, Златни пясъци, Албена, Слънчев бряг, Приморско, Созопол и Поморие, в които почиващите могат да подават сигнали, ако са недоволни от стоките и услугите по време на ваканцията си.
Ако има такива случаи, то те са единични, заяви за „Новинар” председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Бл. Р. Добре е, ако туристът е недоволен от продукта, който получава, да се оплаче и при нас, за да можем да санкционираме хотелиера, защото по този начин прави антиреклама на страната ни, каза Рагин. Той не изключи тези сигнали да са преднамерени, за да се направи лоша реклама на България като дестинация.
Според анкети, изготвени от хотелиерите, туристите най-вече се оплакват от недружелюбното отношение на персонала в хотелите и заведенията.
От бранша очакват туристическият сезон догодина да е по-слаб от сегашния. Към момента големите морски комплекси отчитат наполовина по-малко резервации от чужбина в сравнение с предходната година. Спад на почиващите ще има и в по-малките курорти. Засега обаче е рано да се прогнозира какъв ще е спадът на туристи при тях, тъй като те не разчитат толкова много на по-ранните записвания на чужди почиващи, които започват още през зимата.
Заради икономическата криза българите ще съкратят времето си за ваканция с няколко дни, прогнозират хотелиери. Според тях това обаче може да доведе до допълнително намаляване на цените. В момента, за да привлекат повече почиващи, хотелиерите предлагат намаления на спа услугите и морските атракции като джетове и водни ски.
„Новинар”
Няма коментари:
Публикуване на коментар