Провали се акцията на кабинета "Българите - на море в България"


 Неуспешни се оказаха опитите на държавните институции да стимулират българите да почиват в черноморските курорти и така да компенсират отлива на чужди туристи заради кризата.

Това призна във вторник председателят на Държавната агенция по туризъм в оставка Анелия Крушкова. Турция и Гърция си остават предпочитани дестинации за основната отпуска през лятото, причините са възможностите за по-евтини оферти, по-добрата инфраструктура и обслужване, което предлагат съседите.


В началото на годината агенцията по туризъм отдели рекордните 5.78 млн. лв. за рекламна кампания на България пред българите. Кампанията беше първата по рода си, причината - мрачните прогнози за отлив на туристи от най-големите пазари за България - английския, германския и руския. Сумата беше дадена от излишъка и през февруари клипчета с гледки от курортите се завъртяха по всички по-големи телевизии. Отделно редица представители на правителството начело с премиера Сергей Станишев апелираха българите да прекарат ваканцията си в страната.

"Когато правехме кампанията, се надявахме българите да спасят летния сезон, както се случи със зимния", коментира Крушкова. Според нея обаче "спасението" не се е състояло, защото потокът от туристи към Гърция и Турция е останал почти същият като миналата година. Последните данни на Националния статистически институт към май сочат намаление от 4.5% на туристите към Гърция и увеличение с 1.9 на сто на тези към Турция. "Част от българите се прехвърлят от едната към другата страна, но не ги връщаме на нашето Черноморие", констатира Крушкова.

"На практика това не беше истинска рекламна кампания, просто предизборно бяха пуснати няколко клипчета", коментира зам.- председателят на съюза на собствениците в Слънчев бряг Мария Инджова. Според нея въпреки намалението на почиващите в Гърция и Турция българското Черноморие все още не може да върне голяма част от българите. По думите й към момента общото намаление на туристите в Слънчев бряг е 20% в сравнение с миналата година. По данни на Съюза на инвеститорите в туризма българите масово ходят през уикендите на Черно море, но все още прекарват основната си лятна почивка зад граница. За намаление на пътуванията на българи към морските дестинации съобщиха и от националното сдружение на автопревозвачите. "Данните за юни показват 5% спад", съобщи председателят на организацията и управител на "Юнион ивкони" Ивайло Константинов.

Според Мария Инджова една от основните причини, която отблъсква българите, е лошата инфраструктура. Отделно от това държави като Турция предлагат изключително ниски цени заради сериозната държавна подкрепа, която туристическият сектор получава. Конкуренцията вече принуди собствениците на някои хотели на Златни пясъци и Слънчев бряг например да смъкнат цените в средата на юли, десетина дни след като ги бяха вдигнали за разгара на сезона. През това лято определено ще има хотели, които ще останат затворени през целия сезон, смята Анелия Крушкова.

"Ние имаме много по-добра хотелска база, много повече забележителности, но въпросите с инфраструктурата и отчасти обслужването продължават да бъдат проблеми", смята и председателят на българската туристическа камара Цветан Тончев. Българите дават изключително високи оценки на инфраструктурата и обслужването в чужбина, показа и проучване на агенцията по туризъм сред българските туристи, проведено през пролетта.

По официални данни към края на май спадът на чуждите туристи в България е 7.6%. Намалението при немските туристи е 20%, при английските - 21 на сто, при руските - 7.3%. За първите 5 месеца с 14% са намалели и пътуванията на българи в чужбина. Тъй като няма статистика за вътрешния туризъм, не е ясно каква част от тях са се отказали изобщо от почивка и колко са се насочили към български курорти. Според президента на "А.... тур" Любомир П.....вски през тази година има ръст на пътуванията в страната, включително и Черноморието.
dnevnik.bg

Няма коментари:

Авто Травел


Hotels,Holidays,Tickets...

.