“Дискотека” в хотелите по Северното Черноморие..


Шабла и Крапец четири дни без ток и вода

Фризери и хладилници се разкапват, горят електроуреди..

Прекъсвания на тока и слабо напрежение мъчат и това лято хотелиерите и собствениците на хотели, заведения и магазини по Северното Черноморие.


В продължение на четири дни жителите на цялата община Шабла и хилядите туристи са подложени на жестоко изпитание - без ток и без вода. Драмата започнала от понеделник, разказаха потърпевши хотелиери. Токът започнал ту да спира, ту да идва. От Е.ОН обявили, че има авария и екипи започнали да я отстраняват. В същото време спряла и водата, тъй като Шабла черпи вода от помпи, които са изцяло на ток. След няколко часа в понеделник електричеството светнало. Само след два часа пак угаснало. И така - четири поредни дни.

"Имаше буря край морето и оттам дойдоха проблемите и с тока, и с водата", обясни кметът на Шабла Красимир Кръстев. "Токът постоянно спира. Повечето села нямат и вода, тъй като водоемите се изпразват и не могат да се напълнят навреме. За съжаление от Е.ОН не ни дават никаква информация и ние не знаем какво става", коментира и инж. Бобева от община Шабла.

Най-зле е ситуацията в Крапец, установи репортерска проверка. Според администраторката в най-големия хотел в курортното селище "Яница" в продължение на четири дни ток има по 10 минути, след което спира за по 4 часа. Същото потвърдиха и други хотелиери и ресторантьори в цялата Шабленска община. Фризерите и хладилниците се разкапват, стоката се разваля и те са принудени да хвърлят хиляди левове на боклука. Много е горещо и агрегатите не могат да успеят да замразят за малкото време, в което има ток. Част от ресторантьорите вече предлагат храна и напитки в чинии и чаши за еднократна употреба. Туристите няма с какво да се къпят и е пълна мизерия. Ако можем да намерим начин как да ги храним, като всеки ден доставяме пресни продукти, посмъртно не можем да ги окъпем с течаща вода, казаха браншовиците. Токовите удари пък изкараха от строя много електроуреди. Гърмяха телевизори, компютри, хладилници, оплакаха се хотелиери и собственици на магазини и заведения за обществено хранене.  

Какво се е случило в Шабла, само Е.ОN България знае. Но, как да е, не казва. Получаването на информация от електроразпределителното дружество за каквото и да било се получава по крайно тромава процедура. И в никакъв случай по телефона. Пише се писмо по имейла, в което се задават въпросите, и след седмица се получава писмен отговор. Самият кмет на Шабла Красимир Кръстев каза пред "Монитор", че очаква писменото становище от Е.ОN. Което може да дойде и в началото на следващата седмица. От своя страна и инж. Бобева се жалва, че никой от дружеството не й казва какво на практика става в Шабла.

Няма коментари:


Hotels,Holidays,Tickets...