Българските спа хотели залагат на гъвкава ценова политика

Автор: Венета Николова

© Снимка: Венета Николова

Наличието в даден хотел на модерно оборудван спа център дава възможност за целогодишната му заетост.

Кризата не се отразява съществено върху спа и уелнес туризма в България – категорични са работещите в бранша. Интересът към този сегмент на туристическото ни предлагане е постоянен от години и се дължи на чудесните нови спа хотели в страната, предлагащи много добро обслужване на конкурентни цени.
Съобразявайки се с трудните икономически условия, собствениците им залагат на гъвкава ценова политика и допълнителни бонуси. В разгара на великденските и майските празници повечето спа хотели у нас се радваха на многобройна клиентела. Съдейки от предварителните записвания за летния сезон, се очаква ръст на спа почивките у нас спрямо 2009 г. 

По данни на БАТА /Българска асоциация на туристическите агенции/ през последните две години броят на сънародниците ни, избрали да прекарат ваканцията си в България, е нараснал с 60 на сто. Нищо чудно, че туроператорите и собствениците на спа хотелите залагат именно на българския турист. Сред най-търсените спа курорти у нас са Велинград, Сандански, Кюстендил, Хисаря и пр. Супер модерни, предлагащи VIP обслужване спа хотели има и по българското Черноморие, както и в някои по-известни туристически центрове.
В момента повечето предлагат промоционални пакети, включващи безплатни спа процедури към нощувката. Актуални напоследък са и офертите от вида „плащаш 2 – получаваш 3 нощувки”. Някои спа хотели осигуряват детегледачка, детска анимация и всякакви други „примамки”, за да привлекат вниманието на младите семейства с деца. Ако отседнете в някой спа хотел през седмицата, ще ви направят отстъпка със 7 до 15 процента от цената. Останете ли за 5 или повече дни, цената на нощувките също пада. От развихрилата се конкуренция в бранша печели най-вече клиентът. „За 2010 г. мога да кажа, че имаме около 15 процента ръст в ранните записвания за спа хотели, но очакваме с наближаване на лятото интересът да се увеличи значително”, казва Олег Маджаров – собственик на агенция „Бутик Травъл”, която е инициатор на националната кампания „Избери България за своята почивка”, подкрепена от водещите туроператори и хотелски вериги на българския пазар. 
Предлагащи VIP обслужване хотели с модерни спа центрове вече можете да намерите из цялата страна.
„Нивото на предлагането на спа хотелите и курортните ни комплекси се подобри значително през последните 2 години – твърди Олег Маджаров. – Ние сме по-конкурентноспособни в спа туризма от много други държави, които имат също традиции в тази област. В момента цените са същите като миналата година, но се набляга на качеството и допълнителните бонуси. А за да извоюваме по-добри позиции на световните пазари, са необходими две неща – по-добро обучение на кадрите в бранша и по-агресивна реклама!”

„Фактът, че през празниците и почивните дни първи се пълнят спа хотелите говори за доброто състояние на този сегмент от туристическото ни предлагане” – казва Сийка Кацарова – търговски директор на верига „Шарлопов хотелс”, която набляга именно на спа туризма. Според нея наличието в даден хотел на модерно оборудван спа център дава възможност за целогодишната му заетост. Вероятно това е и една от причините все повече български хотели да се оборудват с модерни спа центрове. Така, за разлика от техните колеги по морето и ски курортите ни, собствениците на спа хотелите посрещат гости през цялата година. Как успяват да се „задържат на повърхността” в условията на криза?

„Направихме следното нещо – освен нощувка с включена закуска, предлагаме и фитнес, сауна, термален басейн, джакузи, в зависимост от хотела, без да повишаваме цената на пакета – обяснява Сийка Кацарова. – Така предоставяме повече услуги срещу същото заплащане. Конкуренцията в бранша е голяма, но тя е мотивираща. Класически пример е град Сандански, където има разнообразие от спа хотели с 3, 4 и 5 звезди. Предлагат се големи възможности. В момента 80 процента от клиентите на спа хотелите из страната са българи. В тях отдъхват и гости от Израел, където спа центровете ни са добре познати, от Кипър и Русия. Но за съжаление все още не сме известни като спа дестинация на европейските пазари, а страната ни има огромен потенциал в тази област”. /bnr.bg

Няма коментари:


Hotels,Holidays,Tickets...